Zoekveld

Meest gestelde vragen

  • Waar vind ik de prijzen van Elysee Dental?

    De prijslijst van Elysee Dental kunt u opvragen bij de afdeling Customer Care bereikbaar via mail: customer-care@elysee-dental.nl

  • Ik wil klant worden, wie kan ik bellen voor een afspraak?

    U kunt contact opnemen met onze afdeling Customer Care bereikbaar via: customer-care@elysee-dental.nl

  • Wat zijn de levertijden?

    De standaard levertijd van Elysee Dental voor onze outsource lijn is acht werkdagen. Bij lokale productie zijn de levertijden sneller. Voor de exacte levertijden hiervan verzoeken we u contact met ons op te nemen.

  • Kunnen jullie een praktijk ondersteunen met kleurbepalen?

    Jazeker. We hebben diverse locaties in Nederland waar u uw patiënt naartoe kunt sturen voor een kleurbepaling (zie Kleur bepalen op deze website). Daarnaast kan uw Accountmanager u daarin ondersteunen. 

  • Wat voor soort cement moet ik gebruiken bij een metaal/porselein kroon?

    • Bij voldoende retentie:
      • Carboxylaat
      • Zinkfosfaat
      • (gemodificeerd) Glasionomeer
    • Bij onvoldoende retentie:
      • Composiet
      • Zelfhechtend composiet
  • Kan ik ook orthodontiewerkstukken bij jullie bestellen?

    Jazeker. We hebben een groot ortholab in Meppel. Daarnaast is het ook mogelijk om orthodontiewerk te bestellen via onze outsource lijn. 

  • Wat voor soort cement moet ik gebruiken bij een Keramische kroon?

    • Glaskeramiek kroon:
      • Composiet
      • Zelfhechtend composiet
    • Polykristalijn kroon:
      • Bij voldoende retentie:
        • Carboxylaat
        • Zinkfosfaat
        • (gemodificeerd) Glasionomeer
      • Bij onvoldoende retentie:
        • Composiet
        • Zelfhechtend composiet
    • Keramisch versterkte kunthars kroon (Lava Ultimate, Ceramage, Vita Enamic):
      • Composiet
  • Kunnen jullie ook spoedwerk leveren?

    Ja. Via onze lokale productie is het mogelijk om spoedwerkzaamheden voor u te verzorgen.

  • Kan ik bij jullie een Panavia set bestellen/lenen of kopen?

    Ja, bij ons is dat allemaal mogelijk.

  • Hebben jullie een technieker die langs kan komen?

    Ja. Bij moeilijke werkstukken is het mogelijk dat u ondersteuning krijgt van onze technici in de praktijk. Neem in dit geval contact op met de afdeling customer-care@elysee-dental.nl

  • Welke afdrukstiften hebben jullie op voorraad?

    De volgende afdrukstiften hebben wij op voorraad:

    • Nobel Biocare
    • Astra
    • Straumann

    Afdrukstiften van andere merken kunnen we binnen twee werkdagen leveren.

  • Hoe werkt de digitale orderbon?

    De digitale orderbon geeft u vele voordelen in de praktijk. Wilt u meer informatie hierover, dan raden we u aan om contact op te nemen met uw Accountmanager of Bibi van der Kraan e-mail: bibi.van.der.kraan@elysee-dental.nl

  • Kan ik bij Elysee Dental schroevendraaiersets lenen of kopen?

    Ja, van de meest gebruikte implantaat systemen heeft Elysee bruikleen schroevendraaiersets. De schroevendraaiersets kunnen via Elysee Dental aangekocht worden.

  • Waar kan ik de telefoonnummers vinden van jullie lokale labs?

    Deze gegevens vindt u op deze website onder het kopje Service: Service door heel Nederland

  • Hoe kan ik het ophalen van werk aanmelden?

    U kunt uw werk op diverse manier aanmelden. Via onze website kunt u de link: Aanmelden techniekwerk (in blauwe balk rechts) aanklikken voor het direct aanmelden. Ook is het mogelijk om contact op te nemen met één van onze telefonisten.

  • Hoeveel ruimte is er nodig voor een Monozir kroon-/brug?

    Een occlusale afname 0.8mm en circulaire preparatiediepte van 0.5mm.

  • Waar kan ik zakjes/orderbonnen en dergelijke bestellen?

    U kunt zakjes, orderbonnen en dergelijke bestellen door contact op te nemen met onze telefonisten of een e-mail te sturen naar:info@elysee-dental.nl

     

  • Staan de preparaties parallel?

    We verzoeken u hierbij een alginaat afdruk van de preparaties naar Elysee te sturen zodat de preparaties in de surveyor gecontroleerd kunnen worden op parallelliteit. Bij ondersnijding kan er desgewenst door Elysee een slijpkapje worden gemaakt om de preparaties parallel te krijgen.

  • Wie kan ik bellen voor technisch overleg?

    Voor technisch overleg kunt u altijd contact opnemen met één van onze technici bereikbaar op telefoonnummer: 0172-653300

  • Moet ik een kroon-/brug eerst passen in biscuit of toch afmaken?

    Bij twijfel over de vorm van de elementen en/of de occlusie kan het beter zijn om eerst te passen in biscuit.

  • Hoe vaak komt de Accountmanager langs?

    In principe komt uw Accountmanager circa twee keer per jaar langs. Als u uw Accountmanager echter vaker wilt spreker is dat uiteraard geen enkel probleem.

  • Welk implantaat systeem is dit n.a.v. een röntgenfoto?

    De röntgenfoto die u naar ons toe stuurt moet scherp en recht genomen worden om een goede weergave te kunnen krijgen van het implantaat. We kunnen dan bekijken om welk implantaatsysteem het mogelijk kan gaan.

    Echter, met meer dan 2000 implantaat systemen, kan het soms erg lastig zijn om vast te stellen om welk implantaatsysteem het kan gaan. 

    Een goede site om zelf als tandarts te bekijken om welk implantaatsysteem het kan gaan is: http://whatimplantisthat.com

  • Waar kan ik het telefoonnummer vinden van mijn Accountmanager?

    De telefoonnummers van onze Accountmanagers vindt u op deze website onder het kopje: Buitendienst

  • Hoe weet ik wie mijn Accountmanager is?

    Als u klant wordt bij Elysee Dental komt uw Accountmanager bij u langs om kennis te maken.

  • Wie plaatst mijn kast voor PS Koeriers?

    De kast, welke gebruikt wordt voor het plaatsen van de werkstukken voor PS koeriers, wordt geplaatst door PS koeriers.

  • Ik heb een klacht over een afdeling. Bij wie kan ik dit melden?

    Hoewel wij onze uiterste best doen om uw werk met zorgvuldigheid te behandelen kan het voorkomen dat u niet tevreden bent met de uitvoering. Neemt u in dit geval contact op met de leidinggevende van betreffende afdeling.

  • Hebben jullie een algemeen e-mail adres?

    Ja, ons algemene e-mail adres is: info@elysee-dental.nl